خبر ها

تاسیس کارخانه کنستانتره سنگ آهن سرویان

تجهیزات و دستگاه های کارخانه کنسانتره سنگ آهن با ظرفیت هفتصد هزار تن در سال خریداری شده است و عملیات اجرایی آن در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در حال اجرا می باشد.
هولدینگ صنعتی معدن حدید باستان قصد دارد اقدام به احداث کارخانه فراوری جهت تولید کنسانتره آهن از باطله های مدار خردایش، دانه بندی و تغلیظ خشک خود نماید. در این راستا گروه مهندسی این شرکت پس از نمونه برداری از دپو باطله مورد نظر (که جهت خوراک دهی به کارخانه کنسانتره جمع آوری شده است)، اقدام به انجام مطالعات آزمایشگاهی در دو مرحله نمود.

در مرحله اول اقدام به انجام مطالعات متداول شناسایی و کانه آرایی سنگ آهن شد. سپس در مرحله دوم با توجه به ویژگیهای خاص سنگ مورد نظر از جمله عیار پایین، اندیس باند آسیا گلولهای بالا، مگنتیتی بودن سنگ و همچنین تجهیزات خریداری شده و با هدف طراحی مدار کارخانه فراوری مورد نظر، اقدام به انجام آزمایشهای تکمیلی شد. همچنین در مرحله دوم امکان تولید کنسانتره با کیفیت های مختلف و همچنین
تاثیر آن بر بازیابی وزنی بررسی شد.
کنسانتره سنگ آهن تولیدی در معادن با توجه به کیفیت عیار و دانه بندی آن با قیمت های متفاوتی در بازار قابل عرضه میباشد. لذا تصمیمگیری در ارتباط با تعیین عیار و دانه بندی محصول تولیدی در کارخانه های فراوری سنگ آهن از اهمیت بالایی برخوردار است.
بررسی مطالعات انجام گرفته بر روی باطله معدن سنگ آهن سرویان نشان میدهد که امکان تولید دو محصول کنسانتره آهن با شرایط زیر برای این کارخانه میسر میباشد:
الف : تولید محصولی با دانه بندی حدود ۱۵۰ میکرون و عیار آهن ۵۳ درصد و گوگرد ۳/۷۵ (بازیابی ۲۴ درصد)
ب : تولید محصولی با دانهبندی حدود ۶۳ میکرون و عیار آهن ۶۲ درصد و گوگرد ۲/۴ (بازیابی ۱۹ درصد)
انتخاب دانه بندی و در نتیجه آن عیار آهن و گوگرد و بازیابی بر اساس نتایج مطالعات آزمایشگاهی تستهای دیویس تیوب و جداکننده
مغناطیسی انجام شده است. لازم به ذکر است که عیار آهن و گوگرد محصول در هر دانه بندی بر اساس تستهای دیویس تیوب انتخاب شده است و بازیابی بر اساس آزمایشهای جداکنندههای مغناطیسی چند مرحله ای انتخاب شده است.

این اعلان را به اشتراک گذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *